در دیواره های مقعد و راست روده رگ های خونی به نام بواسیر قرار دارد، بر اثر آسیب دیدن این رگ های خونی که در مقالات قبلی توضیح داده ایم، بیماری بواسیر به وجود می آید.  این مقاله راههای درمان خانگی بیماری بواسیررا مورد بررسی قرار میدهد.

 انواع روش های درمان خانگی بیماری بواسیر

 1.فیبر:

 فیبر برای دستگاه گوارش بدن مفید است. استفاده از میوه ها، سبزی جات، گیاهانی مانند تخم کتان و اسفرزه در کنار مواد غذایی مصرفی روزانه تان، فیبر بدن را را تأمین می کند. فیبر از بیماری بواسیر جلوگیری می کند. همچنین راه موثری برای درمان بواسیر می باشد.

 2.تمیز و خشک کردن مقعد:

 برای تمیزی کردن مقعد از صابون های شیمیایی استفاده نکنید. پس از شستشو با آب مقعدتان را به آرامی با دستمال کاغذی مخصوص خشک کنید.

 3.سرکه سیب و عسل:

 استفاده از ترکیب سرکه سیب و عسل در مقعد التهاب بیماری بواسیر راکم می کند.

 4.چمباتمه زدن:

 استفاده از توالت های ایرانی برعکس توالت های فرنگی، نقش به سزایی در درمان بیماری بواسیر دارد. در حالت چمباتمه زدن (کف پا روی زمین قرار می گیرد) فشار کمتری به روده ها وارد می شود و روده ها راحت تر باز می شوند برای خروج مدفوع.

 5.نوشیدن آب و مایعات:

 بدن هر انسان روزانه 4 لیتر آب نیاز دارد. در صورت کمبود آب بدن، روده ها تنبل شده و مدفوع خشک می شود. خشک شدن مدفوع و یبوست یکی از علت های بسیار مهم بیماری بواسیر است.

 6.آب نارگیل و آلوورا:

 اگر از بیماری بواسیر رنج می برید، روزانه دو لیوان آب نارگیل و نیم لیوان آب طبیعی آلوورا بنوشید. این نوشیدنی ها برای خونریزی های ناشی از بواسیر نیز مفید است.

 7.ورزش و پیاده روی:

 برای دفع راحت و طبیعی مدفوع می بایست دستگاه گوارش سالمی داشته باشید. یکی از راه های تقویت دستگاه گوارش تان پیاده روی منظم و ورزش سبک مداوم است. ورزش مداوم یکی از راه های درمان خانگی بیماری بواسیر محسوب میشود.

 8.سیر:

 سیر را خوب له کنید و با پنبه به محل زخم های بواسیر بمالید.

 9.کاهش اضافه وزن:

 وجود چربی در اطراف مقعد و فشار آمدن زیاد بر اثر اضافه وزن هنگام دفع مدفوع به مقعد، احتمال بروز بیماری بواسیر را زیاد می کند.

 استفاده از آب گرم:

 نشستن روزانه 20 دقیقه در آب گرم برای بهبود بیماری بواسیر و پاکسازی ه های خونی (تورم اطراف ناحیه مقعد) مناسب است.

 کمپرس گرم و سرد:

 می توانید حوله تمیزی را در آب گرم بگذارید بعد از گرفتن آب اضافی اش، حوله را در مقعدتان قرار دهید، این کار را به مدت 20 دقیقه تکرار کنید. سپس مقعدتان را خشک کنید. برای جلوگیری از خونریزی مقعد و بهبود درد، از کیسه یا حوله ی حاوی یخ نیز استفاده کنید.

 کلم:

 انواع کلم از جمله کلم بروکلی، سفید، قرمز و ترشی های کلم بیماری بواسیر را به دلیل داشتن فیبر، آهن و ویتامین ها درمان می کند.

 مصرف روغن زیتون، بادام و آب لیمو:

 برای رفع یبوست و جلوگیری از بیماری دردناک بواسیر کنار غذایتان، همواره از این 3 مواد غذائی پر خاصیت استفاده کنید.

 خودداری از زور زدن برای دفع مدفوع:

 اگر بیماری بواسیر یا یبوست دارید برای دفع مدفوع به مدت طولانی در دستشوئی ننشینید و برای دفع مدفوع زور نزنید. هنگام نیاز به دفع مدفوع سریعتر به دستشوئی بروید. دفع دیر مدفوع باعث خشک شدن روده و مدفوع می شود؛ و بیماری بواسیر را شدیدتر می کند.

 حمام آب و نمک:

 نمک برای بهبود التهاب بواسیر بسیار مفید است. نشستن در ترکیب آب گرم و نمک برای تسکین درد مفید است.


درمانگاه بیماریهای نشیمنگاهی بواسیر ,بیماری ,مدفوع ,مقعد ,درمان ,روده ,بیماری بواسیر ,خانگی بیماری ,دستگاه گوارش ,استفاده کنید ,برای بهبود ,خانگی بیماری بواسیر ,درمان خانگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تولید و تعمیر مبلمان نقی زاده تاج موزیک gimsys mamozi gaelixkfcgir92 blogi Tarahi Dokhte Ilam.blogfa.com hosseinamadeh نماشویی ساختمان | پیچ و رولپلاک نما | نقاشی نما