زنجیره بلوکی با تاکید بر اصل پیاده‌سازی سازوکاری عمومی شکل گرفته است، و هدف آن این است که هیچ شخص یا نهادی نتواند روی آن کنترلی داشته باشد. اگر چنین نباشد، همه تلاش‌های صورت گرفته تنها به هدر دادن منابع مالی ختم خواهند شد. زیرا در این صورت به جای پیاده سازی سیستمی غیرمتمرکز نتیجه یک بانک اطلاعاتی متمرکز را رقم خواهد زد.

در زنجیره بلوکی پیاده سازی ساختارهای منطقی فرآیند سخت و پیچیده‌ای است. این یکی از هزینه‌هایی است که زنجیره بلوکی به شما تحمیل می‌کند. توسعه سخت تر و کندتر نیز به پیچیدگی این ساختار می‌افزاید. پیاده‌سازی سامانه‌ای پایدار به برنامه‌نویسی و برنامه‌ریزی‌های دقیق نیاز دارد. نگهداری زنجیره بلوکی فرآیندی هزینه بر است. در زنجیره بلوکی کاربران هیئت مدیره هستند، و چنین سازوکاری برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی مفید است که مسئولیت نگهداری از داده‌های کاربران اولویت اصلی آن‌ها نیست. با این حال چنین سازوکاری با مشکلاتی همراه است. ممکن است کاربری از قوانین سرپیچی کند. در حال حاضر هیچ مکانیسمی وجود ندارد تا کاربری را اخراج کرد که به طور پیوسته اطلاعات نامعتبری به زنجیره بلوکی وارد می‌کند. هم‌چنین نمی‌توان کاربری را اخراج کرد که راهی برای سلب اعتماد دیگران یافته و از این طریق سود می‌برد. برای حل این مشکل ذینفعان باید به دنبال پیاده‌سازی ساختاری منطقی و درست باشند که به بهترین شکل پیاده‌سازی شده باشد، تا هیچ کاربری نتواند خط مشی ها را دور زده و استراتژی‌های سودجویانه خود را دنبال کند.

در زنجیره‌های بلوکی ارتقا و به روزرسانی‌ها رویکردی داوطلبانه دارند. گسترش پذیری آن‌ها نیز مشکل دیگری است. زیرا داده‌ها به جای اینکه روی سروری مرکزی قرار گرفته باشند، در هزاران مکان مختلف ذخیره شده‌اند. پردازش تراکنش‌های چنین ساختارهای داده ای به مرور زمان بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر خواهند شد.

در نهایت به طور کلی اگر صاحب شرکتی هستید که خدمات متمرکز ارائه می‌کند، زنجیره بلوکی نمی‌تواند کاری را که یک سامانه متمرکز برای شما انجام دهد ساده تر و کم‌هزینه تر کند. اگر فقط به این فکر هستید که سرویس‌های غیرمتمرکز را ارائه کنید، بیشتر در حال فریب خود هستید. زیرا سامانه شما به احتمال زیاد مستعد نقاط شکست و خرابی‌های مستتر زیادی است.

این مطلب را نیز از دست ندهید: بررسی کاربردهای بلاک‌‌چین در دنیای واقعی

 

زندگی بدون نهنگ ممکن نیست.



تیم شناور هوشمند کارون بلوکی ,زنجیره ,چنین ,پیاده‌سازی ,کاربری ,هستید ,زنجیره بلوکی ,چنین سازوکاری ,پیاده سازی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اطلاعات عمومی امداد موتورسیار دانلود فیلم و سریال گپ‌مووی | دانلود و تماشای آنلاین فیلم، سریال و انیمیشن دبیرستان پسرانه امام علی (ع) پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان درب های اتوماتیک Donald9adhx2 Page وبلاگ من